piątek, 13 lutego 2015

Kłamstwa!

Po co łgać? Czym jest w ogóle kłamstwo? Czy świat nie byłby piękniejszy bez kłamstwa?
Ostatnio zwróciłem uwagę, że zdarza mi się kłamać w najdrobniejszych sprawach, czasem nawet nieświadomie.  Czy nie lepiej byłoby powiedzieć prawdę? Ponoć prawda zawsze wychodzi na jaw, czyli przedłużamy to co nieuniknione. Człowiek łże gdy chce coś osiągnąć, czasami nawet kosztem drugiej osoby.

REKLAMY! 
Są to kolorowe obrazki które przerywają nam najlepsze momenty w filmach, mówiące nam często że mały fiat wygląda jak porsche. Człowiek nie zdaje sobie sprawy jakie mają działanie. Nie które firmy wydają duże sumy na popularyzowanie swojego produktu. Emisje na wielu stacjach telewizyjnych, bannery na portalach społecznościowych. Taki produkt ma swoje logo i raczej nie jest zmieniane by w końcu utkwiło nam w głowie. Nasuwa mi się fragment z filmu pt. "Piątek" gdy to nastolatek myje zęby i czyta skład pasty do zębów. " Eukaliptus, rumianek, mięta, anyż, szałwia, mirra. Mogliby tam nasrać i napisać gówno po łacinie, to i tak połowa społeczeństwa myłaby tym codziennie ryj". Trochę odbiegłem od tematu, bo tego akurat nie można nazwać kłamstwem, aczkolwiek, coś dobrze podkoloryzowane zawsze się sprzeda. 

Kolejny przykład jaki mi się nasuwa to serial pt. " Dr. House", gdzie głównym założeniem jest że wszyscy kłamią. Doskonale pokazuje że takie oszustwa są na porządku dziennym, kto nie oglądał, to polecam.
Cała diagnoza stanu pacjenta opiera się na tym że, kłamie lub coś ukrywa.
Postać główna dała mi sporo do myślenia, by podchodzić do ludzi z dystansem i zwracać uwagę na słowa.
Nieszczerość jest egoistyczna. Z czasem jest łatwiej kłamać,  poczucie winy też słabnie. Kłamstwo kojarzy się negatywnie,  ale czy takie jest? Można kłamać w dobrej wierze, ale to nadal kłamstwo. Niektórzy wolą usłyszeć choćby najokrutniejszą prawdę, ale czy warto?


P.S Przepraszam za powtarzanie słowa " kłamstwo", zabrakło mi synonimów. Napisałbym więcej, bo tak na prawdę, nie wyczerpałem tematu, niemniej jednak jest już późno i myślenie boli :P 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz